NVIDIA GeForce RTX 40 GPU buvo išbandyti Valve Steam Play, tačiau atrodo, kad „Windows 11“ vis dar veikia geriau nei „Linux“, remiantis „Phoronix“ paskelbtais rezultatais.
Nors „Windows 11“ yra geresnis nei „Linux“ žaidimai NVIDIA GeForce RTX 40 GPU, našumo skirtumas mažėja su kiekvienu nauju atnaujinimu
Larabel išbandė du žaidimus „Cyberpunk 2077“ ir „Hitman 3“, taip pat išbandė dvi sintetines programas – „Unigine Heaven 4“ ir „Uningine Superposition“. Bandomojoje konfigūracijoje buvo AMD Ryzen 7 7800X3D CPU ir NVIDIA „GeForce RTX 4090 / RTX 4080“ vaizdo plokštės. Kortelėse buvo naudojamos Linux 530.41.03 ir 531.61 tvarkyklės, skirtos Windows 11.
Pradedant nuo „Cyberpunk 2077“, atlikti NVIDIA GeForce RTX 4090 ir RTX 4080 buvo išbandyti 1440P ir 2160P aukšto ir ultra nustatymuose. Nors „Windows 11“ grafikos plokštės veikė geriausiai, „Linux“ našumas vis dar buvo 90 % „Windows 11“ našumo diapazone, o tai rodo, kad NVIDIA per daugelį metų įdėjo optimizuodama savo „Linux“ tvarkykles. Vis dar galima daug ką nuveikti, bet priartėti prie „Windows“, kuri yra pagrindinė OS, kurią renkasi dauguma žaidėjų, verta pamatyti.
„Hitman 3“ našumo reitinguose šiek tiek skyrėsi nuo „Cyberpunk 2077“. Esant 1440p Ultra nustatymams, žaidimas „Linux Ubuntu“ buvo prastesnis, bet ne tiek, kiek „Cyberpunk 2077“ testavimas. Našumas skyrėsi 5 %, bet labiausiai pakito esant 4K Ultra nustatymams, kurie parodė didžiausią skirtumą – daugiau nei 15 %.
Kalbant apie sintetinius etalonus, „Unigine Heaven & Unigine Superposition“ rezultatai buvo panašūs tarp „GeForce RTX 4090“ ir „RTX 4080“, kai jie veikia „Windows 11“ ir „Linux“. Kadangi abi etaloninės versijos yra būdingos abiem operacinėms sistemoms, GPU našumas praktiškai skiriasi.
„Larabel“ bandymai parodė, kad „Proton“, kurį naudoja „Valve“ „Steam Play“, vis tiek gali atlikti tam tikrą darbą. Steam Proton kiekvienai naudojamai operacinei sistemai naudoja suderinamumo sluoksnius.
Kadangi yra „Windows“ ir „Linux“ operacinėms sistemoms būdingų grafinių tvarkyklių, „Proton“ turi išversti informaciją iš „Windows“, kurioje žaidimams naudojamos „DirectX“ tvarkyklės, į „Linux“, kuri naudoja „Vulkan“ grafines tvarkykles, kuriose yra papildomas CPU ir GPU apdorojimas, o tai savo ruožtu trukdys. našumas, nors palyginus labai mažas. Daugelis vartotojų iš pradžių gali nepastebėti skirtumo, tačiau bus įdomu pamatyti, kaip „Vulkan“ tvarkyklė galės padidinti našumą ateityje.